اخبار ایران

اخبار ایران
وبلاگی برای ارائه گزیده اخبار و طنزهای اجتماعی
پول های اختلاس؛خرج انتخاباتی جریان انحرافی

 هر چه انتخابات نزدیک‌تر می‌شود، گمانه زنی‌ها درباره راهکارهای جریان انحرافی برای حضور در انتخابات مجلس نهم بیشتر و بیشتر می‌شود. 

هنوز مدت زمان زیادی از زمانی که یکی از سران جریان انحرافی از کسب سه‌چهارم کرسی‌های مجلس خبر داد، نگذشته است. پس از آن بودکه بحث دخالت در جریان انتخابات پیش رو و تلاش‌های جریان انحرافی در این باره شکل جدی‌تری به خود گرفت و حاشیه‌دار‌تر شد، چنانچه بعد از آن انتقادات بسیاری از بزرگان نظام و چهره‌های مطرح سیاسی از انجام برخی تخلفات احتمالی خصوصا توسط جریان موسوم به جریان انحرافی بیان شد و آنان بار‌ها و بار‌ها هشدار دادند جریانی در دولت شکل گرفته است که می‌خواهد در انتخابات دخالت کند و نتیجه آن را به نفع خود رقم زند.
 
حتی چندی پیش آیت‌الله احمد جنتی در همایش مسوولان دفا‌تر استانی و مدیران ستادی این شورا به تفاوت‌های نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با دوره‌های گذشته اشاره کرده بود. اظهاراتی که پس از آن نیز چندین بار از سوی دبیر شورای نگهبان و دیگر مسوولان کشور مطرح شد. 

همه این سخنان و اتفاقات مزید بر علت شد تا قوه قضاییه بعد از سال‌ها در بحث انتخابات و نظارت برآن ورود کند و ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در قوه‌قضاییه تشکیل شود و کار را برای جریان انرافی مشکل کند. 

در این میان اما گفته می‌شود در جلسه اخیر جریان انحرافی بحث‌های مختلفی درباره ترکیب لیست تهران مطرح شده و این جریان تصمیم گرفته لیست این جریان در تهران بیشتر رنگ و لعاب علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری داشته و از چهره‌های سیاسی در حداقل ممکن استفاده شود. 
 در همین رابطه مجید نصیرپور (نماینده سراب و عضو اقلیت در مجلس) با بیان اینکه اخراجی‌های دولت ماموریت انتخاباتی دارند، ‌ گفته است: جریان انحرافی این قابلیت را دارد که با برنامه برخی از نیروهای خود را برای تاثیر گذاری در انتخابات مجلس، از دولت خارج کرده باشد. 

جریان دیگر طیف اصلاحات است که به گفته همین نماینده مجلس چهره‌های شاخص آن چون نمی‌خواهند هزینه‌ای برای نظام ایجاد شود، تصمیم ندارند در انتخابات آینده کاندیدا شوند. 

کمال سجادی (سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری)، کار‌شناس دیگر سیاسی با تاکید بر اینکه برخی از حامیان دولت و جبهه پایداری خود را برای انتخابات آماده می‌کنند، گفت: علائم و نشانه‌هایی وجود دارد که جریان انحرافی با امکاناتی که در اختیار دارد در حال فعالیت‌های انتخاباتی در استانهاست.

 وی با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد که این جریان تصمیم دارد به هر نحوی که شده نمایندگان خود را وارد مجلس کند، گفت: با وجود تحرکات انتخاباتی جریان انحرافی اما نهادهای نظارتی قطعا هوشیاری لازم را در این زمینه خواهند داشت و اجازه نخواهند داد این افراد وارد مجلس شوند. 

این فعال اصولگرا در ادامه با رد این نظر که گفته می‌شود چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس شرکت نخواهند کرد، ‌اظهار داشت: اصلاح طلبان نیز از طیف‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که شاید تنها یک طیف آن‌ها مخالف شرکت در انتخابات باشد. 

از سوی دیگر، حسین فدایی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تبیین جریان انحرافی تاکید کرد و گفت: همانطوری‌که جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در روشنگری علیه جریان فتنه، نقشی جدی داشت و با نمره‌ای قابل قبول، خوب عمل کرد ضرورت دارد نگاه تبیینی خود را بیش از گذشته بر تبیین جریان انحرافی قرار دهد. به نظر می‌رسد تبیین جریان انحراف، باید در سه حوزه و ساحت به تبیین و توضیح بپردازیم: 

۱-ساحت نظری و اعتقادی ۲ - ساحت اخلاق و رفتاری ۳ - ساحت اجرا و عمل. هر چند بیشتر مصادیق را در «ساحت اجرا و عمل» قابل طرح است. 

وی در باره ساحت نظری و اعتقادی جریان انحرافی توضیح داد: وقتی فکر و اندیشه‌ای با میانی دینی ما همخوانی نداشته باشد با مبانی مورد تاکید حوزه‌های علمیه ما نخواند، با مبانی تبیین شده توسط فقهای جامع الشرایط متفاوت و در بیشتر مواقع متضاد باشد، وقتی فکر و اندیشه‌ای به سمت وسوی مسائل بی‌مبنا و به قول معروف «من درآورده» سوق پیدا کند هیچ قرابتی با مبانی اندیشه روحانیت و ولایت نداشته باشد و از مسیر اصلی مبانی اسلام ناب محمدی (ص) که توسط روحانیت اصیل و فقهای جامع الشرایط در سلسله تاریخ شکل گرفته است فاصله بگیرد و مقابل آن صف آرایی کند، حتماً در حوزه اعتقادی و نظری انحراف را شاهد خواهیم بود. که حوزه اخلاق نیز تقریباً همین مسیر را طی می‌کند. 


در هر حال آنچه مسلم است، جریان انحرافی تلاش‌های گسترده خود را برای ورود به مجلس نهم آغاز کرده است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. از تطمیع با پول گرفته تا وعده پست و مقام و حتی قربانی کردن برخی از چهره‌های مطرح خود، همه و همه حربه‌های این جریان بر‌ای راه پیدا کردن به مجلس نهم است و باید دید با وجود هشدار‌ها ی سیاسیون کار این جریان به کجا خواهد رسید؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: س - آفتاب ׀ تاریخ: پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:, ׀ موضوع: < > ׀

درباره وبلاگ

وبلاگی برای ارائه گزیده اخبار و طنزهای اجتماعی


پیوندهای همکار

صفحات مخصوص
طراح قالب : س - آفتاب